Fatimská Panna Mária a mandorla okolo nej - vľavo od kríža na hlavnej stene sa nachádza reliéf Fatimskej Panny Márie. Je patrónkou nášho nového kostola, reliéf je vyrobený z bieleho talianskeho mramora (ináč, ním je vykladaný Biely dom vo Washingtone). Panna Mária je vyobrazená trošku netradične vzhľadom na veľmi známe vyobrazenie Fatimskej Panny Márie v podobe bielych sošiek so zlatou korunkou. Naším cieľom bolo vyobraziť Pannu Mária nie v tej pietnej známej podobe, ale skôr ako matku a našu nebeskú mamu. Preto môžete vidieť, že má otvorenú náruč smerom k nám ako symbol prijatia každého, kto má záujem.
Jej hlava je naklonená smerom ku krížu, aby sa tým naznačila pravda, ktorú veľmi zdôrazňoval pápež Ján Pavol II. ako aj jeho nasledovníci „cez Máriu k Ježišovi“. Podoba tváre je mierne do úsmevu, pod nohami má vyobrazené dubové vetvičky ako pripomienka zjavenia vo Fatime nad mladým dubom a v strede hrude má vyobrazené srdce, pretože vo Fatime povedala, že „moje nepoškvrnené Srdce zvíťazí“ a takisto, že „Pán Ježiš chce vo svete ustanoviť úctu k môjmu Nepoškvrnenému Srdcu“. Zároveň srdce je ovinuté tŕním, pretože v roku 1925, keď sa Panna Mária zjavila Lucii, zjavila sa s malým Ježišom, ktorý prichádzal po jej boku. Ukázala jej svoje srdce, ktoré bolo ovinuté tŕním. Dieťa Ježiš povedal Lucii: „Maj zľutovanie nad srdcom svojej Najsvätejšej Matky, ktoré je pokryté tŕňmi, ktoré jej nevďační ľudia v každom okamihu doň vtláčajú. A niet nikoho, kto by robil zadosťučinenie, aby vytiahol to tŕnie.“ Panna Mária jej potom prikázala, aby povedala ľudstvu, že v hodine smrti bude so všetkými potrebnými milosťami pri tých, ktorí počas piatich mesiacov v prvé soboty pristúpia k sv. spovedi, prijmú sv. prijímanie, pomodlia sa ruženec a aspoň pätnásť minút budú uvažovať nad ružencovými tajomstvami. Pritom budú mať úmysel, aby ju potešili a oslávili. Pri ďalšom zjavení vo februári 1926 sám Ježiš, ktorý sa jej zjavil ako dieťa, na jej žiadosť dovolil, že sviatosť zmierenia nemusí byť priamo v sobotu, ale aj krátko predtým. Okolo reliéfu Panny Márie sa nachádza tzv. mandorla, ktorá je v našom prípade vyskladaná z keramických kúskov v zlatej farbe. Mandorla (mandľa po taliansky) je typická stredoveká ozdoba, najmä v románskom slohu, oválna alebo elipsovitá svätožiara okolo Kristovho majestátu (Krista - vládcu sveta) v tvare mandle. Svätožiara v tvare mandle obopínajúce telo celého božstva. Tvar mandorly je odvodený od mandle a mandľovníka, ktorý je symbolom stromu večného života. V kresťanskej ikonografii mandorla bola prisúdená tróniacemu Ježišovi Kristovi pri Poslednom súde, alebo Panne Márii. Mandorla je druhotná a sekundárna funkcia cesty (symbolu lona už v praveku) symbolizujúca pôvodný význam brány života, t. j. rodidiel. V kresťanskej ikonografii znamená prevtelenie Krista. Zobrazenie Panny Márie v mandorle symbolizuje predstavu, že Kristus bol počatý v panenskom Mariinom období, ako sa rodí mandľové jadro vo svojom nedotknutom puzdre. V maliarstve je mandorla zobrazovaná zlatou alebo žltou farbou, často ale tiež v dúhových farbách s odkazom k dúhe, kedy modrá, červená, žltá a zelená farba symbolizujú vzťah k vesmíru.