Hygienické obmedzenia

Aktuálne Mariannum TU.

Projekt PSK

Cyklotúra Trepec - 12. a 13.06. 2010

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne

Ahojte všetci fankovia cykloklubu!

12.  a 13. 06. 2010 sme absolvovali  dvojdňovú cyklotúru spojenú s odpustovou slávnosťou v Trepci. Sobotu po malých vynútených zdržaniach sme vyrazili po jedenástej hodine. Trasa bola z Vranova cez Majerovce, Sedliská, Ondavské Matiašovce, Žalobín, Jasenovce, Giglovce, Holčíkovce (spodnú trasu sme vybrali kvôli rekonštrukcii cesty na úseku Malá Domaša – R. O. Monika), potom hore na Holčíkovskú huru a odtiaľ už okolo Domaše smer Nová Kelča, Petejovce, Turany nad Ondavou, Lomné, Bžany, Valkov a po lesnej ceste Trepec. Do Trepca sme dorazili pred osemnástou hodinou. Za sebou sme už mali viac ako 57 km a ešte nás čakala trasa na Dobrú a späť.

O. Anton sa ponúkol, že nám prevezie veci, ktoré potrebujeme na noc na Domašu R. O. Dobrá – Hotel Domaša /Bogarka/ (spacáky, karimatky, hygienické potreby a pod.), aby sme to všetko nevláčili na bicykli. Takže sme absolvovali ešte túto trasu a naspäť sme sa vrátili okolo dvadsiatej hodiny a v nohách sme mali viac ako 70 km. Spiatočnú trasu sme mali skrátenú. R. O. Domaša – Dobrá, Slovenská Kajňa, Benkovce, Sedliská, Majerovce, po výpadovke Vranov nad Topľou a Čemerné. Domov sme dorazili o 17.00 a v nohách sme mali viac ako 104 km. Môžem smelo povedať, že kto nebol a chcel, alebo mal možnosť ísť a váhal, môže ľutovať.

Zastávky na trase:

Prvú zastávku sme mali na fare, odtiaľ sme s požehnaním od o. Mareka a o. Antona vyrazili. Došli sme na výpadovku k novej odbočke na Sídlisko Lúčna a Slávovi Bačovi sa uvoľnila pedála. Smola, alebo šťastie? Smola v tom, že sa to stalo a šťastie, že tak blízko domu a tak  sa Slávo musel vrátiť domov po svojich. Večer prišiel na aute s o. Antonom. Priviezol nám veci na R. O. Domaša Dobrá – Hotel Domaša/Bogarka/ a strážil ich až do nášho príchodu a potom so svojím vakom šľapal pešo na Trepec/. O. Marek si spomenul, že zabudol čistič na vodu a tak sa pre neho vrátil.

Dohodli sme sa na druhej zastávke, kde sme mali počkať o. Mareka – Sedliská pod Hradom Čičva. Po príchode o. Mareka a občerstvení (veľmi dôležitá vec – bolo veľmi horúco a pitný režim sme museli zvlášť dodržiavať) sme vyrazili ďalej.

Tretia zastávka bola v Jasenovciach. Tam sme doplnili zásoby vody, trošku odpočinuli, chlapci sa schladili a pokračovali ďalej.

Štvrtá zastávka bola na Holčíkovskej hure, ale tá bola vynútená, aby ostala skupina pokope  lebo iba traja zvládli tento strmý kopec na bicykli /Mišo Jenčo ako prvý, o. Marek a Rado Bača/. My ostatní sme dotlačili bicykle na vrch a odtiaľ sme pokračovali rovno ďalej.

Piata zastávka bola pri kostole, ktorý zostal po obci Kelča. Je to veľmi zaujímavá stavba s dvoma vežami. Ide o barokovo - rokokový kostol Sv. Štefana Kráľa z roku 1780 pri Novej Kelči. Je to jediná pamiatka na zaplavenú obec Kelča (rok 1966), ktorá padla za obeť výstavbe vodného diela Domaša. Kostol chráni zaujímavá kamenná hrádza, ktorá ho však nedokáže ochrániť pred prenikajúcou vlhkosťou zo zeme. Zaujímavosťou je, že tento kostol bol reštaurovaný v roku 1956 a o pár rokov na to bola celá obec zničená a zaplavená.

Šiesta zastávka bola vynútená. Blízko cintorína, ktorý zostal po obci Petejovce dostal Paľo Fincický defekt. Mišo Jenčo s Marekom Kurucom defekt opravili a pokračovali sme ďalej.

Siedma zastávka – R. O. Valkov. Tam sme sa nasýtili výbornou kapustnicou, dokúpili vodu a vyrazili na posledný úsek cesty cez les, krajom okolo Domaše na Trepec. Priznám sa, z tejto trasy som mal najväčší strach, ale cesta, až na dva vyvrátené stromy, ktoré sme museli podliezť, bola super.

Osma zastávka – kostol zasvätený Božskému srdcu Ježišomu. Tam sme zložili všetky svoje veci a šli sme ešte na R. O. Dobrá – hotel Domaša/Bogarka/ pre naše veci. Táto cesta bola v skutku najťažšia a preverila všetky naše bicykle. Paľovi Fincickému sa utrhla reťaz, ja som dostal defekt, Jakubovi sa ulomilo ovládanie na prednú prehadzovačku a podobné, ale menšie chyby mali aj ostaní chlapci na bicykloch.

Po večernej opekačke a trochu spevu s gitarou sme sa uložili spať. Spali sme v kostole v spacákoch a kto chcel tak aj vonku pod holým nebom. Ráno sme vstali všetci veľmi, veľmi skoro. Nebolo nikoho, kto by sa zobudil neskôr ako o šiestej. Ten vzduch, to prostredie robí svoje. Na spánok nám úplne stačilo to málo.

Nedeľu sme vyrazili po dobrom obede  okolo pätnástej hodiny.

Prvú zastávku sme si dali na R. O. Dobrá.

Druhú v obci Slovenská kajňa.

Tretiu v Sedliskách pod hradom Čičva.

poslednú, rozlúčkovú, pri moste Topľa v Čemernom. Tam som poďakoval všetkým účastníkom za ich disciplínovanosť na cestách.

Všetky zastávky boli iba organizačné a na doplnenie tekutín.

Na tejto cyklotúre sme preverili naše fyzické zdatnosti a spoľahlivosť našich bicyklov.

Zoznam účastníkov cyklotúry Čemerné – Trepec, okolo Domaše:

O. Marek Kunder, Mišo Jenčo /tí dvaja museli kvôli iným povinnostiam odísť sobotu večer/, Slávo Bača /ten ukončil predčasne kvôli pokazenej pedáli/, Rado Bača, Paľo Fincický, Marek kuruc, Jakub Tóth a Peter Tóth. Chlapci Janko Rada a Vlado Demčák prišli až večer rovno na Trepec pre svoje športové aktivity a Fero Baník prišiel až za nimi a spolu s o. Marekom večer odišiel a ráno sa naspäť vrátil na bicykli.

Najmladší účastník – Jakub Tóth – 13 a pol roka.

Najstarší účastník – Peter Tóth – 48 rokov.

Urazili sme spolu viac ako 104 km pri priemernej rýchlosti 23 km/hod.

Kto nebol môže ľutovať. Všetky udalosti, ktoré sme zažili na ceste sa nedajú opísať. To treba jednoducho zažiť.

Pozývam všetkých na ďalšiu cyklotúru SPIŠ nášho Cykloklubu FPM od 19. 07. 2010 - 21. 07. 2010. Navštívime hrad Šariš, Spišský hrad, Spišskú Kapitulu, Levoču a ... ešte veľa pekných miest, ktoré máme na trase.

© 2024 Farnosť Vranov nad Topľou - Čemerné. Všetky práva vyhradené.